Jak rozwiązać konflikt, żeby wzmocnić relacje w zespole
SZKOLENIE AUTORSKIE
CEL SZKOLENIA
- Na poziomie postawy: Uświadomienie korzyści płynących z właściwie rozwiązanego konfliktu w zespole
- Na poziomie wiedzy: Poznanie różnych typów konfliktów i metod ich rozwiązywania
- Na poziomie umiejętności: Przećwiczenie metod partnerskiego rozwiązywania konfliktów
Pojawienie się konfliktu w zespole jest naturalną konsekwencją jego rozwoju oraz szansą na przejście na wyższy poziom współpracy i zaangażowania. Nie warto się bać, czy unikać konfrontacji, ponieważ można tylko bardziej zaszkodzić i zdusić poziom zaufania u współpracowników. Obawa przed konfliktem jest drugą z dysfunkcji, jaką wyłonił Patrick Lencioni w autorskim modelu 5 dysfunkcji pracy
zespołowej. Przezwyciężenie jej poprowadzi zespół do wzrostu zaangażowania, odpowiedzialności i dbałości o wyniki. Na szkoleniu dowiesz się, jak można tego dokonać w sposób partnerski i skuteczny.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Korzyści dla uczestnika:
- Zrozumienie uwarunkowań konfliktu (przyczyn, dynamiki i skutków)
- Poznanie metod zarządzania i rozwiązywania konfliktów
- Zminimalizowanie stresu i napięcia w podejściu do konfliktów własnych, jak i w zespole
- Przećwiczenie różnych stylów rozwiązywania konfliktów i wypracowanie własnego
- Nabycie umiejętności prowadzenia partnerskiej rozmowy w celu rozwiązania konfliktów
Korzyści dla organizacji:
- Szansa na redukcję strat związanych z konfliktami
- Budowanie kultury współpracy i partnerstwa
- Możliwość przeznaczenia zaoszczędzonego czasu pracownika/-ów (dzięki szybszemu
- rozwiązywaniu sporów oraz lepszemu przepływowi komunikacji) na działania stricte operacyjne
AGENDA SZKOLENIA
- Diagnoza konfliktu i proces jego powstawania:
a. Najczęstsze przyczyny i typy konfliktów
b. Dynamika procesu powstawania nieporozumień. Model konfliktu K. Thomasa
c. Czynniki wpływające na eskalację konfliktu
d. Kiedy to już konflikt, a kiedy tylko drobna niezgodność
e. Wewnętrzne potrzeby i oczekiwania oraz ich wpływ na siłę konfliktu
- Konflikt a poziom rozwoju zespołu – model 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioni:
a. Obawa przed konfliktem jako 2 z 5 dysfunkcji pracy zespołowej
b. Konsekwencje (nie)rozwiązanego konfliktu
c. Czemu służą konflikty
- Metody zarządzania konfliktem w zależności od jego rodzaju:
a. Stymulowanie
b. Ograniczenie
c. Rozwiązywanie
d. Negocjacje
e. Mediacja
- Komunikowanie się w konflikcie:
a. Najczęstsze zniekształcenia w komunikacji
b. Rozróżnienie pomiędzy interesem a stanowiskiem
c. Od potrzeb do próśb – filozofia Porozumienia bez Przemocy (Rosenberga)
d. Asertywna komunikacja
- Style rozwiązywania konfliktów – zalety i ograniczenia każdego ze stylu:
a. Autodiagnoza stylu rozwiązywania konfliktów
b. Unikanie
c. Łagodzenie
d. Rywalizacja
e. Kompromis
f. Kooperacja
- Etapy rozmowy prowadzącej do rozwiązania konfliktu i jej przećwiczenie:
a. Wprowadzenie i uzgodnienie celu
b. Diagnoza
c. Konfrontacja
d. Poszukiwanie rozwiązań
e. Wdrożenie rozwiązania
- Zarządzanie emocjami w konflikcie:
a. Rola samoświadomości
b. Odczytywanie sygnałów z ciała
c. Trening uważności i akceptacji
Forma szkolenia: |
otwarte (Warszawa) lub zamknięte na terenie całej Polski |
Czas trwania szkolenia: |
2 dni / 16 godziny |
W cenie szkolenia: |
- materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe i obiad
- egzamin
- certyfikat/zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
|
Cena netto / 1 osoba: |
1760 zł |